
Verbreed je horizon, verleg je grenzen!
Intern Begeleider
Mijn naam is Marieke Hammerstein en ik ben de intern begeleider van OBS Branding.
U kunt mij vinden van dinsdag t/m donderdag op de bovenverdieping van het hoofdgebouw. Mijn kantoor is de derde blauwe deur aan uw linkerhand
Op deze dagen ben ik ook telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer van de school. (0181-414277)
 |
Marieke Hammerstein |
De intern begeleider is de coördinator van de leerlingenzorg. Mijn hoofdtaak is het begeleiden, coachen en ondersteunen van de leerkrachten
bij het uitvoeren van het onderwijs in de groepen.
Dit doe ik door het observeren in de klassen en door het voeren van gesprekken met
de leerkracht van uw kind.
Op deze manier probeer ik samen met de groepsleerkracht de onderwijsbehoeften van de leerlingen zoveel mogelijk te achterhalen en in kaart te brengen. Zo proberen we het onderwijs zo passend mogelijk te maken.
POS-ouderrapport
Alle kinderen verdienen een passende plek in het onderwijs. Binnen passend onderwijs werken scholen samen om dit voor elk kind zo goed mogelijk te bieden. Dit overzicht geeft een beknopt beeld van de ondersteuning die onze school kinderen kan bieden. Vooral als het om specifieke ondersteuningsbehoeften gaat. Of een school voor een kind de juiste plek is zal altijd uit een individueel gesprek over de behoefte van het kind blijken. Dit overzicht is een samenvatting van het SchoolOndersteunings-Profiel (SOP) en biedt een eerste richting.
Door op onderstaande link te klikken krijgt u een actueel en uitgebreid rapport te zien, waarin het één en ander staat beschreven m.b.t. onze school:
POS-ouderrapport 2019-2020
Mijn belangrijkste taken zijn:
- Het voeren van leerling- en groepsbesprekingen met de leerkrachten.
- Het voeren van ouder- en kindgesprekken, in de regel ook samen of in samenspraak met de leerkracht.
- Het deel uitmaken van het School ondersteuningsteam met o.a. schoolmaatschappelijk werk, psycholoog / schoolbegeleider , de jeugdverpleegkundige (mits noodzakelijk) en andere extern betrokkenen.
- Het onderhouden van contacten met externe deskundigen zoals schoolmaatschappelijk werk (SMW), logopedisten, ambulant begeleiders, jeugdzorg, Lucertis, GGD en Auris.
- Het beheren van het leerlingvolgsysteem en onderwijskundige rapporten.
- Het deelnemen aan netwerken van intern begeleiders binnen ons samenwerkingsverband.
- Het verzorgen van arrangementen van kinderen met speciale onderwijsbehoeften.